صرافي و صرافي تهران صرافي و صرافي تهران .

صرافي و صرافي تهران

درباره پي پال

مي توان گفت پي پال نقل و انتقال امن پول بوسيله ايميل است. اين جمله به همان اندازه كه درست به نظر مي رسد مي تواند نادرست باشد اما ترديدي نيست كه همين ايده ساده، پي پال را به يك قطب مالي نه تنها در اينترنت بلكه در جهان خارج تبديل كرده است. شركتي كه با وجود رقباي بزرگ و قدرتمند، طي چند سال توانست به يكي از بزرگترين شركت هاي بين‌المللي تبديل شود.

http://www.sarafi-etemad.com/images/zt-iner-logo4.png

پي پال http://www.sarafi-etemad.com يك سرويس پرداخت و انتقال پول آنلاين است كه به كاربرانش امكان مي‌دهد حساب‌هاي مجازي يا الكترونيكي ايجاد كنند و از طريق اين حسابها در شبكه اي بسيار ايمن، سريع و با كاربري آسان، به نقل و انقال پول، خريد و فروش و تبديل ارز از در شبكه اينترنت بپردازند.
امروزه از طريق پي پال حجم قابل توجهي از تراكنش هاي مالي كاربران در اينترنت انجام مي شود. به عنوان مثال براي ارسال پول به فردي ديگر در آن سوي كره زمين، تنها كافي است آدرس ايميلي كه او با استفاده از آن يك اكانت پي پال (PayPal Account) ساخته است را داشته باشيد. به همين شكل با يك ايميل آدرس مي توانيد يك اكانت پي پال بسازيد و با استفاده از آن، پول دريافت كنيد. اين در حاليست كه ايجاد حساب كاربري در پي پال رايگان است و خدمات مالي آن نيز داراي كارمزدهايي منطقي و قابل قبول است. بدين ترتيب پي پال با سادگي و سرعت در ارائه خدمات توانسته است بازار خود را روز به روز گسترش دهد. بازاري كه با وجود تحريم ايران، به داخل مرزهاي كشور نيز كشيده شده است.

تاريخچه پي پالwww.sarafi-etemad.com
پي پال در سال ۱۹۹۸ توسط پيتر تيل و مكس لوچين (Petel Theil & Max Levchin ) با نام اوليه Confinity و ايده ايجاد يك واحد پولي بين‌المللي خارج از كنترل دولت ايجاد شد. پي پال در ابتدا به علت جديد بودن و عدم آشنايي مردم با آن، مورد استفاده هكرها و مجرمان اقتصادي كه نياز به پولشويي داشتند قرار گرفت به طوري كه در ماههاي اوليه فعاليت در برخي از ايالت هاي آمريكا ممنوع شد.
علي رغم اين مشكلات در مراحل اوليه، پي پال به تدريج مورد توجه خريداران و فروشندگان در جهت انجام تراكنش ها و معاملات روزانه قرار گرفت. خريداران به استفاده از آن علاقه داشتند چون ساده و امن بود و به مرور فروشندگان بيشتري از آن پشتيباني مي‌كردند زيرا دريافت درگاه آن آسان تر از درگاه ويزا كارت يا مستر كارت بود و همچنين مشتريان بيشتري به آن اقبال نشان مي دادند.

در سال ۲۰۰۰ مسئولان eBay، بزرگترين سايت حراجي اينترنتي در دنيا، متوجه شدند كه تعدادي زيادي از كاربران در صفحات حراجي خود، لوگوي پي پال را به عنوان روشي جهت دريافت پول قرار مي‌دهند تا مشتريان خود را تشويق به استفاده از آن كنند. از اين رو eBay نيز اين سرويس را مورد توجه قرار داد و تسهيلاتي را براي استفاده از آن در وب سايت خود ايجاد نمود. اين امر خود موجب افزايش سرعت همه گير شدن پي پال شد به طوري كه كاربران آن طي ۲ ماه از صد هزار نفر به يك ميليون نفر افزايش يافت.
در سال ۲۰۰۲ پي پال وارد بازار بورس شد و ارزش سهام آن در پايان اولين روز عرضه سهام از رقم اوليه ۱۵ دلار، به ۲۰ دلار رسيد.
eBay در همان سال با خريد عمده سهام پي پال آن را به مالكيت خود درآورد و آن را با خدمات وب سايت خود تلفيق كرد و بدين ترتيب شرايطي را فراهم آورد تا كاربران اين سايت بتواند با امنيت و سرعت بالا تراكنش هاي خود را زير نظر اين شركت با قابليت اطمينان بيشتري انجام دهند. بدين ترتيب شركت eBay با در اختيار داشتن PayPal بر صفر تا صد فرآيند فروش كالاها در اين سايت و دريافت پول آن نظارت پيدا كرد و در صورت عدم رضايت هر يك از طرفين به راحتي مي توانست نسبت به بازگرداندن پول اقدام نمايد. بدين ترتيب ميزان محبوبيت و استفاده از پي پال به يكباره افزايش چشم گيري پيدا كرد و در همان سال اين سرويس به يكي از بزرگترين سرويس خدمات پرداخت آنلاين در جهان تبديل شد.

پي پل با گسترش خدمات خود توانست روز به روز بر محبوبيت خود بيافزايد و فاصله خودش با رقبا را بيش از پيش افزايش دهد به طوري كه امروزه پي پال در بيش از ۱۰۰ كشور دنيا و به ۲۶ واحد پولي ارائه خدمات مي نمايد و طبق اعلام خود شركت، در حال حاضر داراي بيش از ۱۶۵ ميليون كاربر فعال در جهان است.
پي پال چگونه كار مي‌كند ؟
پي پال به كاربران خود اجازه مي دهد در ابتدا به ساده ترين شكل ممكن و در زماني كوتاه با اطلاعات شخصي (يا شركتي) و با استفاده از تنها يك ايميل آدرس، براي خود يك حساب كاربري در وب سايت PayPal.com ايجاد نمايند. در ابتداي كار پي پال از شما مي خواهد تا با اطلاعات واقعي نسبت به ايجاد اكانت اقدام نماييد اما در اين مرحله كنترل خاصي را براي راستي آزمايي اين اطلاعات انجام نمي دهد.

در مرحله بعد پي پال www.sarafi-etemad.com براي فعال سازي امكانات اكانت پي پال، از شما مي خواهد تا با اتصال آن به يك حساب بانكي يا كارت اعتباري يا نقدي (مثل ويزا كارت يا مستر كارت) نسبت به وريفاي (Verify) كردن اكانت پي پال خود اقدام نماييد. پس از وريفاي شدن اكانت پي پال، شما مي توانيد مبالغ ارزي موجود در حساب بانكي خود (طبعاً در يك كشور خارجي) يا موجودي ارزي كارت اعتباري يا نقدي خود را به پي پال انتقال دهيد يا مستقيما از طريق اكانت پي پال موجودي حساب يا كارت را به يك اكانت پي پال ديگر منتقل كنيد يا با آن خريد كنيد.

بدين ترتيب پولي كه تا پيش از اين در قالب موجودي يك حساب بانكي يا كارت نقدي يا اعتباري بوده است، حالا در داخل شبكه اي از حسابهاي كاربري پي پال قرار دارد. بدين ترتيب در داخل اين شبكه مي توان از طريق درگاه هاي پي پال خريد كرد، به ساير افرادي كه در اين سايت حساب كاربري دارند پول انتقال داد و به طور متقابل نيز از آن ها پول دريافت كرد. بدين ترتيب تمامي تراكنش ها نه در قالب حساب ها در بانك هاي مختلف يا در تعداد زيادي از كارت هاي اعتباري و نقدي، بلكه به طور يكپارچه در داخل شبكه اي به نام PayPal به انجام مي رسند. در نتيجه شركت پي پال اين امكان را دارد تا به همه تراكنش ها نظارت كند و از صحت ارائه خدمات و رضايت پرداخت كنندگان و همچنين عدم سوء استفاده يا سرقت در داخل اين شبكه حصول اطمينان كند.

بديهي است كه شركت ها و كسب و كارها كه همان ارائه كنندگان كالاها و خدمات هستند، حاضرند براي دريافت چنين خدمات امن، سريع، مطمئن و همه گيري با كمال ميل كارمزد هاي ۲ تا ۴ درصدي را بپردازند. با اين روش آن ها كمتر درگير بروكراسي بانك ها مي شوند و از طرف ديگر سريع تر و دقيق تر مي توانند درآمدهاي خود را مديريت كرده و مورد استفاده قرار دهند.
اما پي پال از ايجاد چنين شبكه قدرتمندي چه سودي مي برد؟ سهل است كه با توجه به بيش از ۱۲٫۵ ميليون تراكنش در روز و دريافت كارمزد در بيشتر اين تراكنش ها، درآمد روزانه اين شركت فراتر از تصور است. اما اين همه درآمد PayPal نيست بلكه پي پال همچنين از محل جمع كردن موجودي (Balance) حساب كاربري شما و ساير كاربران، هميشه به ميزان قابل توجهي از سرمايه دسترسي دارد كه آن را در بانك هاي مختلفي در جهان سپرده گذاري نموده است.
مطابق توافقنامه كاربري پي پال (PayPal User Agreement) كه تك تك كاربران در هنگام ايجاد حساب كاربري در اين سايت آن را مي پذيرند، پي پال مالك هر گونه سودي است كه از اين محل به دست مي آيد و پي پال حق دارد آن را از شبكه پي پال خارج كند.
بدين ترتيب پي پال همواره سعي مي كند تا با ارائه بهترين خدمات، تعدادي باز هم بيشتر از كاربران را به سمت ايجاد حساب كاربري در اين سايت تشويق و جذب نمايد.
ايجاد حساب كاربري در پي پال www.sarafi-etemad.com
هر قدر كه ايجاد حساب كاربري در پي پال براي فردي خارج از مرزهاي ايران (و همچنين خارج از مرزها ديگر كشورهاي تحريم شده توسط پي پال) ساده و سريع است، ايجاد حساب كاربري در پي پال براي كاربران ايراني نه تنها ساده نيست كه مطابق تمهيدات اين وب سايت قاعدتاً بايد ناممكن باشد. مطابق تحريم پي پال، هر گونه استفاده كاربران ايراني از پي پال ممنوع است و در نتيجه دسترسي به تمامي صفحات موجود در وب سايت PayPal.com با IP ايران مسدود است. همچنين بر طبق اين تحريم، در صورتي كه پي پال در مورد ايراني بودن يك كاربر ظنين شود، حق دارد تا اكانت پي پال او را Block نمايد و موجودي حساب كاربري مورد نظر را مسدود نمايد. شما مي توانيد جهت مطالعه بيشتر در رابطه با خطرات كار با پي پال از داخل ايران مقاله “خطرات كار با پي پال و روش هاي بي اثر كردن آنها” را نيز مطالعه نماييد.

اگر فرض كنيم كه شما در داخل ايران نيستيد، (كه با مطالعه مقاله ذكر شده و رعايت يك سري از نكات، عملاً همين حالت شبيه سازي خواهد شد.) شما مي توانيد براي ايجاد حساب كاربري در سايت پي پال با رعايت نكاتي مشابه با ايجاد حساب كاربري در هر سايت ديگري با وارد كردن نام و نام خانوادگي، ايميل آدرس، آدرس محل زندگي يا شركت، شماره تماس، كشور محل زندگي و غيره حساب كاربري خود را به سادگي ايجاد نماييد. پس از آن لازم است با استفاده از اطلاعات يك حساب بانكي خارجي يا يك كارت نقدي يا اعتباري بين المللي (مثل مستر كارت يا ويزا كارت) نسبت به وريفاي كردن حساب كاربري خود اقدام نماييد.
پس از ايجاد حساب كاربري و تأييد ايميل فعال سازي، حساب كاربري پي پال فعال مي‌شود و شما مي‌توانيد با استفاده از شناسه و رمز عبور پي پال وارد حساب كاربري خود شويد و از امكانات آن استفاده كنيد.
انواع حساب‌هاي كاربري www.sarafi-etemad.com پي پال
در زمان ايجاد اكانت www.sarafi-etemad.com پي پال بايد نوع حساب نيز تعيين شود. حساب‌ كاربري پي پال مي‌تواند يكي از انواع Premier، Personal و يا Business باشد. همچنين مي توان در هر زماني نوع يك حساب پي پال را از Personal به ديگر انواع يعني Premier يا Business تغيير داد.
حساب هاي پي پال از نوع Premier و Business داراي امكانات بيشتر و محدوديت هاي كمتري نسبت به اكانت هاي Personal هستند و پس از ارائه مدارك لازم مطابق درخواست پي پال، مي توانند براي پاسخگويي به مقاصد حرفه اي تر شامل تراكنش هاي دريافتي و پرداختي با مبالغ بزرگتر و يا تعداد بيشتر تراكنش ها در مقايسه با اكانت هاي Personal مورد استفاده قرار گيرند.
انواع تراكنش ها در پي پال
در پي پال مي توان تراكنش هايي از انواع زير را انجام داد:

خريد از طريق درگاه پي پالwww.sarafi-etemad.com
ارسال پول (Send Money) به ديگر حساب هاي پي پال
دريافت پول از ساير اكانت هاي پي پال
پرداخت Invoice هاي صادر شده توسط ساير كاربران پي پال
انتقال پول از حساب بانكي به اكانت پي پال و بالعكس
انتقال پول از كارت نقدي يا اعتباري به اكانت پي پال و بالعكس
ريفاند بخشي يا كل مبلغ دريافت شده در يك تراكنش

در ادامه توضيح مختصري در مورد سه نوع تراكنش نخست داده مي شود.
خريد از طريق درگاه پي پال
وقتي شما يك اكانت پي پال فعال داراي موجودي (Balance) يا متصل به يك حساب بانكي يا كارت نقدي يا اعتباري داشته باشيد، مي توانيد با استفاده از آن در تمامي درگاه هاي پرداخت با پي پال در وب سايت هاي اينترنتي خريد كنيد. بدين ترتيب كه پس از اضافه كردن كالاي مورد نظر به سبد خريد خود، با كليك بر روي كليد Buy كه به رنگ نارنجي است و لوگوي پي پال در آن قابل مشاهده است، به صفحه مشخصي در وب سايت PayPal هدايت مي شويد. سپس پي پال اين امكان را به شما مي دهد تا وارد اكانت پي پال خود شويد و پس از تاييد مبلغ و ورود داده هاي لازم، خريد را با استفاده از اكانت پي پال خود به انجام رسانيد.
پس از انجام هر خريد در درگاه هاي پي پال، يك رسيد به شما نمايش داده مي شود كه در داخل حساب كاربري پي پال شما نيز قابل مشاهده است. يك نسخه از اين رسيد نيز به ايميل آدرس شما ارسال مي شود.
ارسال پول (Send Payment/Send Money) به ديگر حساب هاي پي پال
شما از طريق پي پال مي‌توانيد به ساير حسابهاي پي پال پول انتقال دهيد و به عبارت ديگر براي آنها پول ارسال كنيد. اين كار مشابه با همان كاري است كه شما در رابطه با حساب هاي بانكي خود در ايران تحت عنوان كارت به كارت، حواله بانكي ، پايا و ساتنا انجام مي دهيد.
براي ارسال پول يا (Send Money) در PayPal تنها چيزي كه نياز داريد، آدرس ايميلي است كه اكانت پي پال طرف مقابل با آن ساخته شده است كه به آن PayPal Account يا PayPal ID گفته مي شود.
حداكثر مبلغ يك تراكنش در پي پال مي تواند ۱۰,۰۰۰ دلار آمريكا يا معادل تقريبي آن به ساير ارزها باشد. به عنوان مثال سقف يك تراكنش در پي پال ۸,۰۰۰ يورو يا ۱۲,۵۰۰ دلار كانادا است. همچنين براي انجام اين كار پي پال كارمزد بين ۲٫۵ تا ۴ درصد را محاسبه مي كند و از مبلغ انتقال داده شده كسر مي كند.
استفاده از خدمات دريافت پول پي پال
پي پال نه تنها پرداخت را براي كاربران ساده كرده است، بلكه دريافت پول را نيز براي صاحبان كسب و كار و افرادي كه كسب و كار خانگي (Home Business) دارند نيز ساده كرده است.
به طور مثال اگر شما خدماتي مثل برنامه نويسي، طراحي گرافيك، تهيه عكس و ترجمه را براي وب سايت‌هاي خارجي انجام مي‌دهيد، بسياري از اين وب سايت‌ها امكان پرداخت توسط پي پال را در روش‌هاي پرداخت پول به ارائه كنندگان خدمات در نظر گرفته اند.
روش ديگر براي دريافت پول از ديگران اين است كه آدرس اكانت پي پال خود را در اختيار آنها بگذاريد تا پول را براي شما از روش Send Money ارسال كنند.
در صورتي كه حساب كاربري شما امكانات لازم را داشته باشد، همچنين مي توانيد با صدور Invoiceي كه از داخل اكانت پي پال خود به نام آنها تهيه كرده ايد، و ارسال آن، امكان پرداخت پول را براي آن ها فراهم آوريد.

در صورتي كه شما در ايران زندگي مي‌كنيد و درآمد ارزي داريد و مي خواهيد آن را با پي پال نقد كنيد جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه به مقاله “نقد كردن درآمد ارزي” مراجعه كنيد.

محدوديت ها و موانع كار با پي پال www.sarafi-etemad.com

پي پال همانطور سادگي و سرعت در نقل و انتقال پول به صورت آنلاين را ميسر نموده است، اما در عين حال با نظارت جدي كه بر روي تراكنش ها اعمال نموده است. اين امر براي افرادي كه از دانش و اطلاعات لازم جهت كار با پي پال برخوردار نيستند، خطرات زيادي را به دنبال دارد. به عنوان مثال پي پال ايرانيان مقيم ايران را براي استفاده از خدمات خود تحريم نموده است. از اين رو در صورت استفاده از سايت پي پال بدون در نظر گرفتن تمهيدات مناسب از داخل ايران، پي پال بلافاصله آن حساب كاربري را مسدود مي كند و موجودي اكانت پي پال را نيز ضبط مي كند.

اما از محدوديت هاي كار با پي پال از ايران كه بگذريم، انتقادهايي نيز به پي پال وارد مي‌شود. مثل اين كه اين است كه پي پال علي رغم اين كه مانند يك بانك ارائه خدمات مي نمايد، اما بسياري از قوانين و مقررات مربوط به بانك ها در مورد آن صادق نيست. پي پال هيچ تعهدي براي پرداخت سود به موجودي حساب هاي افراد ندارد، هرگز به كسي وام نمي پردازد و براي انتقال موجودي حساب به ديگر افراد پس از دريافت حكم هاي قضايي ساز و كاري در آن ديده نشده است.
همچنين پي پال www.sarafi-etemad.com بدون آن كه به هيچ نهادي مجبور به پاسخگويي باشد، در رابطه با اختلافات افراد داوري نموده و بر اساس نتيجه اي كه به آن مي رسد اقدام به بلاك نمودن يا ليميت كردن اكانت هاي پي پال مي نمايد و يا موجودي آن ها را ضبط مي كند. در اين شرايط پي گيري كار روندي پر هزينه و سخت براي كاربران خواهد بود كه توسط مردم بسياري از كشورهاي جهان به دليل محدود بودن قوانين پي پال به قوانين كشور آمريكا، اساساً قابل پي گيري نيست.
اين مشكلات به ويژه در شرايطي كه بسياري از كاربران اطلاع زيادي از شرايط و ضوابط پي پال ندارند و از سويي ديگر موافقتنامه موجود در وب سايت پي پال بسيار طولاني و پيچيده است، كاربران را با دردسرهاي زيادي مواجه مي كند.

متاسفانه در كشور ما سرويس پي پال همانند بسياري سرويس هاي مالي ديگر شامل تحريم مي باشد و افتتاح و انتقال پول براي افراد مقيم ايران فعلا مقدور نمي باشد. از آنجا كه افتتاح و تاييد حساب پي پال همانند حساب هاي بانكي ، نيازمند ارائه مدارك احراز هويت و محل سكونت افراد مي باشد، اقدام به افتتاح اين حساب در داخل ايران و با گواهي اقامت ايراني مقدور نمي باشد، با اين وجود، اين به اين معنا نيست كه شهروندان ايراني امكان بهره گيري از اين سرويس بين الملي رانداشته باشند.

شركت سكه و صراف اعتماد www.sarafi-etemad.com با سابقه طولاني و به عنوان پيشتاز در امور تجارت الكترونيكي در ايران با استفاده از حساب هاي پي پال اين شركت در نقاط مختلف دنيا به نيابت از شما مبالغ ارزي مورد نظر را در ازاي دريافت معادل ريالي آن، ارسال مي نمايد.همچنين دلار پي پال را از شما خريداري كرده و معادل ريالي ان را بصورت آني واريز مينمايد.
چرا با اعتماد پرداخت كنيم؟

كليه حسابهاي پي پال شركت سكه و صراف اعتماد مربوط به افراد حقيقي داراي اقامت خارجي در كشورهاي مختلف مي باشد و به همين دليل هرگونه پرداخت پي پال توسط اين شركت مطابق با قوانين بين الملل بوده و امكان بلوكه شدن و يا تعويق واريز مبالغ پرداختي منتفي مي باشد.
كليه حساب هاي پي پال اين شركت متصل به حساب هاي بانكي در كشور هاي كانادا و مالزي بوده و به همين جهت محدوديتي در مبلغ وجه ارسالي نمي باشد.
مبالغ پيپال ارسال شده توسط اين شركت در صورتي كه شامل امكان بازگشت باشد به طور كامل مسترد شده و عين مبلغ دريافتي(با رعايت شرايط و قوانين) به حساب مشتري واريز مي گردد.
اين شركت داراي پيشينه طولاني ، اعتبار و موجوديت رسمي در كشور مي باشد.
كليه وجوه ارسالي شما فقط با دريافت كارمزد ثابت ۳۰ دلار امريكا انجام مي پذيرد.
كليه ارزهاي رايج (دلار پي پال،يورو پي پال، پوند پي پال و ….) قابل ارسال و دريافت مي باشند.

در سالهاي اخير، براي PayPal رقبايي جديدي مثل Skrill, Payza, WebMoney, MoneyBookers و صد البته Bitcoin پديد آمده است، اما پي پال به دليل همه گير بودن و اعتبار زيادي كه دارد، همچنان با فاصله زياد، رهبري بازار پرداخت هاي آنلاين را در دست دارد و همچون يك امپراطوري قدرتمند هر روز بيشتر از ديروز بر گستردگي فعاليت خود مي افزايد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۵:۰۵ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :